torsdag 31 mars 2011

Jag är så förbannad!

Jag måste bara skriva av mig lite ilska här på bloggen. I morse satt jag i god ro med en thékopp och läste gårdagens länstidningar. Och ve och fasa så läser jag att ansvarig chef på ett äldreboende i Luleå inte polisanmält våldtäkt på en dement gammal kvinna. Varför?!? Jo, för att både kvinnan och förövaren var "kunder" på äldreboendet!! Men jösses, hur tänkte dom nu då?! Jag blir skitförbannad och nästan helt galen av ilska. Kunder på ett äldreboende, men har ni hört något så hemskt. Hur attan kan man bli kund på ett äldreboende?! Det är väl ändå kvinnans hem och där blir hon utsatt för sexuella övergrepp.
Kvinnors liv och hälsa verkar inte vara så viktigt. För bilden är ju att om du gammal och blir våldtagen så ska det inte anmälas utan tystas ner. För både du och förövaren är ju kunder i ett äldreboende. I ärlighetens namn så tycker jag att ansvarig chef ska få en kraftfull anmärkning och en lång utbildningsinsats i värderingar av kvinnors liv och hälsa!!!!
Hur har vi kunnat släppa det gå så här långt, med attityder och värderingar om kvinnor?

Inga kommentarer: