torsdag 31 december 2009

Årets sista dag....

....känns precis som vilken annan dag som helst. Jag börjar tro och misstänka att det har att göra med min ålder, ni vet, den där medelåldern. Annat var det förr, när firandet skulle förberedas och tårtan skulle göras. Jag har ju en dotter som är född på nyårsdagen, hon har alltid sagt att det inte är så kul att fylla år på nyårsdagen. Det är säkert sant, men hon var faktiskt beräknad till julafton och då måste nyårsdagen vara mycket, mycket bättre försöker jag säga. Nåja, i år firar jag och maken ett stilla nyår, precis som det anstår ett medelålders äkta par ;-)
Såhär vid årets slut så ska man ju ägna sig åt reflektion, tänka och dra slutsatser. Lova bot och bättring....ja, ni vet! Jag kan bara känna att det är tur att det är valår i år, så att vi kan få byta ut den borgerliga regeringen. Dom verkar lite trötta och bittra. Näää...låt 2010 bli det år när Sverige fick en rödgrön regering med fokus på framtidens möjligheter och utmaningar. För trots att jag är medelålders och firar nyår i ett rätt så makligt tempo, så tycker jag det är djupt orättvist att det är de unga och de äldre, som får betala det högsta priset för borgerlighetens samhällsexperiment.
Gott Nytt År Önskar Jag Er Alla!

2 kommentarer:

Jonas Sandberg sa...

Riksdagen skulle kunna börja året med att ta tillbaka makten över lagstiftningsarbetet:

http://etherpad.com/public-acta

Främst är det sossar i riksdagen som behöver skriva på för att säkra en majoritet i Näringsutskottet.

Hannah Bergstedt sa...

Hej! Du/ni har fått en utmaning om att göra en insats för att uppmärksamma att valrörelsen är igång. Partikamraterna i Stockholm har dragit igång, hjälp till att uppmärksamma detta och att blogga om de kommande partiledardebatterna under Superveckan. Skriv ett inlägg om detta, länka till den du får utmaningen från, kopiera den här texten, och lägg in som komentar hos någon anna du känner som bloggar. Länka även till andra som skriver om Superveckan, och kampanjstarten i storstan. Finns många bra tips på www.netroots.se, eller varför inte www.s-buzz.se