tisdag 19 januari 2010

Glömskans töcken!

Jag lider fortfarande lite av att min dygnsrytm inte är helt i ordning, men, som en klok facebookvän kommenterade; När är dygnsrytmen egentligen i fas? Det är ju helt sant. Men det känns ändå skönt att veta att dagarna blir längre och därmed att dagsljuset kommer att hjälpa mig upp ur "trötthetsträsket".
Pinsamt är det iallafall att jag, mitt i "glömskans töcken", helt glömde bort att min lillebrors dotter fyllde år igår, pinsamt och "skämmigt"! Jag får nog allt ta mig i kragen och åka ut till dom med ett litet paket. Sist jag var där ute så lekte jag och Moa Pippi Långstrump.....hon var helt klart Pippi, men jag undrar än vad jag skulle föreställa!?! Pippi Långstrump som vill ha ordning och reda på saker och ting......
Idag offentliggjordes det efterlängtade beskedet, att vi i den rödgröna oppostionen river upp borgarna tokeri med sjukförsäkringen om vi vinner valet i höst. Det är rätt och riktigt!
Kommer ni ihåg borgarnas mantra under valrörelsen 2006? Ni har väl inte trillat ner i "glömslans töcken" när det gäller det? Jo, så här lät det juhu....utanförskapet, utanförskapet och utanförskapet det ska minsann brytas och minskas. Idag finns det svart på vitt på deras deras misslyckande;
Om man räknar som moderaterna själva gjorde i valrörelsen – och det ska man - så är det nu 70 000 personer fler i utanförskap än vid valet.
Därför är det skönt att dagarna blir längre och att valet 2010 närmar sig.

Inga kommentarer: