onsdag 16 december 2009

Blombergs tyckande.

Jag skulle ha blivit mycket förvånad om Gustaf Blomberg, som är borgerlig ledarskribent på Kuriren, hade jublat över våra norrbottniska politiska visioner inför valet 2010 och framåt. Det hade helt enkelt blivit fel, han är ju ändå en högerröst i mediabruset. Men att däremot, helt missa frågan om hur regionernas framtid hänger ihop känns lite konstigt och småaktigt. Ursäkta mig, men debatten om regioner har förts både inom EU, nationellt och naturligtvis hos oss i partidistriktet i Norrbotten, under många, många år. Hos oss har b.la Per Lavander från Arvidsjaur arbetat med frågan. Så att idag, många år senare försöka klistra på regionfrågan enbart på Kent Ögrens person, känns för min del rätt så världsfrånvänt. Men jag kanske måste sluta, att låta mig förvånas över fjuttigheter i analyser?
Nåja, själva arbetar vi på med vår socialdemokratiska vision och våra politiska riktlinjer för ett "Möjligheternas Norrbotten" oavsett vad Blomberg än må tycka om det.

Inga kommentarer: