torsdag 3 december 2009

Hur mycket får politiken skylla på sina myndigheter?

Om jag själv får säga det, så har jag tålamod. Om mina vänner skulle kommentera det, så är jag övertygad om att dom skulle le åt mig när jag sa att jag har tålamod. Men jag tror sanningen finns där i mitten, jag har stort tålamod ibland och i vissa fall och frågor. Ibland har jag inget tålamod överhuvudtaget!
Men nu börjar jag mer och mer undra över hur länge svenska folkets tålamod ska räcka till? Politiska beslut som är rent åt fanders för folket. Beslut som bara förstör, skapar osäkerhet och i slutändan gör att människor börjar titta snett på varandra. Hur länge ska svenska folket tillåta detta vansinne?!? I morse var det diskussion i morgonsoffan om svårt cancersjuka som inte får sjukpenning, utan dom ska prövas mot hela arbetsmarknaden efter 180 dagars sjukdom. Den politiker som faktiskt har ansvaret för beslutet, dvs Christina HusmarkPehrsson (M) får säga att det är Försäkringskassans fel. Med andra ord så anser hon, att hon inget ansvar har! När rackarn har svenska folket tillåtit det undrar jag och känner att mitt tålamod är ansträngt till bristningsgränsen!

Inga kommentarer: