söndag 27 december 2009

Julhelgen är över

Jaha, då var årets julhelg slut och finito. Sammanfattningsvis kan jag konstatera att källaren är fylld med julklappspapper, rester finns det gott om och jag är fortfarande kvar i morgonrocken. Och det är väldigt länge sedan jag sett så många filmer på TV, lagt ett sådant krångligt puzzel och diskat så mycket. Men sammanfattningsvis så har julen varit helt okey.
Läser i Expressen att den borgerliga regeringen med Reinfeldt i spetsen, ska försöka få hjälp av socialdemokrater för att möjligen förstå och därmed lista ut hur man sitter vid makten under ett valår. Jag kan bara konstatera att borgarna försöker visst slå alla rekord i dumhet; vad sägs om att borgaran 2007 försöka få ut så många som möjligt ur A-kassan, för att sedan drabbas av panik i slutet av 2009 och då försöka krångla tillbaka folk till A-kassan.
Först besluta om stelbenta lagändringar i sjukförsäkringen, för att sedan backa för sjukdomen cancer och några sjukdomstillstånd till.
Först lova skattesänkningar åt alla, för att sedan bara strö dom riktigt stora summorna över dom redan välbärgade.
Tycker det vore mycket, mycket bättre om borgarna försökte förstå och lista ut hur deras politik drabbar vanligt folk istället för att intervjua några socialdemokrater. För i samman Expressen går det att läsa att de beslut som borgarna fattat kring sjukförsäkringen ökar hoten om självmord. Förtvivlade människor som biktar sig till Försäkringskassans personal. Det är det Sverige, som borgarna håller på att mejsla fram och skapa, ett kallt och kargt samhälle som i slutändan inte gör livet bättre för en enda människa! Tur att det är val i år!
Men nu ska jag avrunda julhelgen, därför tänker jag krypa ur morgonrocken, diska bort alla disk och städa undan lite. För i morgon är det måndag och det känns faktiskt helt okey!
God fortsättning på er alla!

Inga kommentarer: