torsdag 15 mars 2012

Mesigt!

Min kära make brukar säga att jag ska käka lite taggtråd varje morgon, allt för att vara laddad för debatt med borgarna. I dag på frågestunden var jag mesigt, ursch fy. Min fråga handlade om slutbetänkandet - Cirkulär migration och utveckling. Jag var medlem i utredningen som var mycket spännande och där lyfte vi ett antal frågeställningar med svar på hur Sverige kan underlätta för människor att bli cirkulära migranter. Kort kan jag säga att det handlar om att underlätta för människor att röra sig över gränserna. Komma hit för att plugga, jobba för att sedan kanske flytta vidare eller tillbaka till sitt hemland.
För ett år sedan kom slutbetänkande och statsrådet Billström säger att det fortfarande bereds inom regeringskansliet. Det verkar vara regeringens paradgren just nu....att undersöka, bereda eller helst inget alls göra. Nåja,jag var en mespropp och jag borde naturligtvis varit hårdare i min följdfråga, t. ex att det hjälper ju inte att det finns en bred förankring i riksdagen för frågorna, det händer ju ändå ingeting! Men det är bara att komma igen.....och försäkra mig om "taggtrådsätande" tills nästa gång, suck!

Inga kommentarer: