måndag 7 november 2011

Moderaternas historiebeskrivning!

Jag har varit på resande fot i 10 dagar, i en helt annan tidszon och det känns! Men jag inser också att jag missat en del, som exempelvis Moderaternas totala minnesförlust om sin egen politiska historia och sina historiska politiska ställningstaganden. Så här står det i AiP om hur Moderaterna försöker förvanskla sin politiks historia;
"I Sverige har våra idéer fått ett stort genomslag. Tack vare öppenhet, individualism och marknadsekonomi har Sverige blivit ett av världens bästa länder att leva i. Med det välstånd som följt friheten har vi kunnat öka tryggheten och genom utbildning, sjukvård och omsorg till alla skapat ett av världens mest sammanhållna länder."
Beskrivningen är en korrekt bild av Sverige tycker jag, det stora problemet för Moderaterna, är att det inte är deras politik som tagit Sverige dit vi är idag. Moderaternas problem är att dom nästan kronisk röstat NEJ till alla förbättring för människor som bor i Sverige, genom en lång, lång rad av år. Jag skulle kunna räkna upp alla gånger Moderaterna röstat NEJ i ett historiskt perspektiv, men jag väljer att påminna er om deras sätt att rösta sönder A-kassan!

Inga kommentarer: