torsdag 24 november 2011

Köpa, utnyttja och glömma!

Jag har haft förmånen att arbeta i en nordisk-baltisk-nordtysk arbetsgrupp. Vi har arbetet fram en rapport om handeln med människor. Jag tror, att jag har bloggat om det arbetet tidigare. För min egen del, som facklig ledare har perspektivet människohandel för lönearbete varit i fokus och jag har drivit på i den fråga rätt så regält i nordiskt sammanhang. Inte så att jag inte vet, eller att jag på någotvis förringar handeln med människor för sexuella ändamål. All handel med människor är avskyvärd!
Nåja, men nu är jag faktiskt rätt så stolt över att ha fått en artikel publicerad i Nordens Tidning. På sidan 26 hittar ni min artikel som handlar om att det är viktigt, att kartlägga och arbeta med "pengafrågan" och att vi uppmanar våra regeringar att just lägga krut på den frågan. Slå till där det känns ordentligt för dessa skrupellösa handlare; intäkterna på handeln med sina medmänniskor!
Så låt oss aldrig glömma, för det kan uppenbarligen både säljare och köpare göra. Fy attan.....

Inga kommentarer: