onsdag 9 november 2011

Berlusconi och applåder från moderaterna!

I morse såg jag finansminister Anders Borg i TV-soffan. Han tyckte till om Italien och Berlusconis "kanske-besked" om att han ska avgå. Jag sammanfattar mitt intryck såhär: Anders Borg sågade Berlusconi och politikens förmåga att rensa upp i Italiens ekonomi. Nu kommer jag då till Moderaternas minneförluster av sina egna politiska ställningstaganden, det moderaterna håller på med börjar allt mera likna politisk altzheimers..

Här är ett litet utdrag av vad moderaterna ansåg om Berlusconis valseger när det begav sig. Lägg särskilt märke till Sveriges utrikesminister Carl Bildt kommentar om att Berlusconi skulle ha ett förstklassigt ekonomiskt team bakom sig.....

- En ny italiensk regering under Silvio Berlusconis ledning kommer att kunna genomföra reformer för att öka tillväxt och sysselsättning. En sådan politik gagnar Italien och Europa, säger moderatledaren Bo Lundgren.
Hans företrädare Carl Bildt hävdar att vänstern i Italien fallit samman, att den italienska statsapparaten behöver reformeras och att Berlusconi har ett "förstklassigt ekonomiskt team" bakom sig.
- Italien vill ha en tydlig regering, säger han.


Jag har visserligen arbetat med dementa och sjuka människor, men moderaternas minnesförluster och omskrivningar av sin egen politiska historia slår allt.

Jag undrar bara hur länge svenska folket ska låta dom hålla på?!?

2 kommentarer:

Erik sa...

Det här var något av det löjligaste jag läst. Klart att man först kan tro på en politiker och sedan, 10 år efteråt, konstatera att han inte levde upp till förväntningarna.

Något som socialdemokrater borde vara smärtsamt medvetna om med tanke på hur partiets företrädare ofta hyllat diktatorer som Pol Pot, Castro, Mugabe m.fl för att sedan drabbas av "politisk alzheimers" när massgravarna fyllts till brädden och helt plötsligt inte tyckt att diktatorn är så bra längre.

Maria sa...

Moderaterna försöker skriva om sin egen politiska historia i många stycken. Kolla in deras nyaste programskrivningar....det om något är ett tecken på "politisk-altzeimers".