måndag 8 augusti 2011

Från fjället till storstan!

Tänk vad fort det går att förflytta sig, igår morse vaknade jag i Västerfjäll. I morse kom flygbussen kl. 04.00 och hämtade mig för resan mot huvudstaden.
Nu har jag avverkat en lååååång arbetsdag i Stockholm tillsammans med min utskottsgrupp.
Det känns som vi har börjat i tid, även fast vi inser att vi börjat sent!
Vi har jobbat med budgeten, prioriteringar och innehållet i våra kommittémotioner. Arbetsliv, arbetsmiljö, A-kassa, jämställdhet, diskriminering och integration är några områden som vi diskuterar och formulerar. Jag tar gärna emot tankar och ideér....
Arbetsmarknadspolitik är spännande och stimulerande. Men nu är jag trött och längtar tillbaka till Västerfjäll, där arbetet mest handlar om röjning och vattenhämtning. Nåja, allt har sin tid och i morgon tänkte jag ge tid åt mina föräldrar.
Ciao!!

Inga kommentarer: