fredag 21 oktober 2011

Den nya tekniken!

Jag har fått en ny dator, med ett nytt datasystem *suck* jag är inte världsbäst på det kan jag avslöja. Jag brukar försöka hålla mig undan när det vankas uppdateringar och byten. Till slut måste även jag byta dator, nåja, ni ser nu prov på att jag har klarat grundkurs ett och är numera inkopplad igen.
Det har varit en händelserik vecka, den stora glädjen kan ni läsa i Leif Petterson blogginlägg. Jag väntar även med spänning på att vår Arbetsmiljörapport ska presenteras, den blir presenterad på måndag, den är jättebra! Ett stort kliv framåt i debatten om arbetsmiljöfrågorna.
I går hade vi möte med partidistriktets fackliga utskott och det är alltid, både kul och inspirerade att diskutera fackligt perspektiv på politiken. Ta något så självklart som att A-kassan är en del av människors omställningsmöjlighet mellan två jobb. Vi resonerade också lite om den facklig/politiska samverkan och hur den kan synliggöras. Nu väntar vi på att partistyrelsen ska offentliggöra Ylva Thörns rapport och uppdrag.
Idag på em väntas distiktsstyrelsemöte och i morgon Höstmöte i Älvsbyn och dit kommer Carin Jämtin, det ska bli spännande att få höra på henne!

Inga kommentarer: