söndag 18 september 2011

Bistånd till rik eller fattigt, det är kärnfrågan!?!

Vissa dagar urartar redan vid första tidningsläsandet, artikeln i Expressen gjorde mig ledsen. Tänk så fel det kan bli kan jag tycka. Unga toppstudenter som ska lockas till Sverige genom att ta 50 miljoner från biståndet. Tänk så fel det blev när det borgerliga regeringen fick för sig att ta betalt för utbildningsplatser för utländska studenter. Det blev dom riktigt fattiga som fick betala den notan. Varför blir jag inte förvånad?!? Elitism tror jag minsann det kallas med ett finare ord.
Jag har inget emot unga toppstudenter på våra svenska universitet, men varför ska biståndspengarna användas till det undrar jag? Borgarnas bidragslinje fortsätter i ett rasande tempo, skillnanden är bara målgruppen. Nu ska bidrag och stöd utgå till smarta och välbeställda, inte till fattig och behövande. Jag blir så förbannad......

Inga kommentarer: