tisdag 5 oktober 2010

Sverigedemokraterna marscherar.

Äntligen visade Sverigedemokraterna sitt rätt ansikte och åsikter, på tiden, får jag väl ändå konstatera!
När riksdagen har sitt högtidliga öppnande så ingår en mässa i Storkyrkan, den är frivillig och brukar vara väldigt bra. Jag är inte kyrklig av mig till vardags, men jag har nog ett arv med mig från mina farföräldrar som värnade väldigt mycket om sin kristna tro och kapellet i Västerfjäll. Nåja, men i år har jag ju min egna lilla protest mot SD:s politik, så jag var ju aldrig där i Storkyrkan. Jag har bara hört om hur andra upplevde när SD:s ledamöter marscherade ut ur Storkyrkan. Jag konstatera att dom inte direkt har stärkt sin trovärdighet som politiskt parti och dessutom har dom kraftigt skämt ut sig rejält! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet.
Undrar om dom tänkte på att kungen är kyrkans nationella överhuvud och honom lämnade dom bakom sig i Storkyrkan när dom marscherade ut.....inte vet jag om det är direkt ett typiskt svenskt beteende att inte visa kungafamiljen respekt?! På tal om deras egen mörkbruna retorik.

Inga kommentarer: