torsdag 17 juni 2010

Kärnkraftsdebatten i kammaren pågår för fullt!

Jag har suttit i kammaren och lyssnat på Tomas Eneroths inlägg i kärnkraftsdebatten och jag tyckte han var superbra! Tydlig och enkel att förstå, för det är inte alltid så lätt att överblick vad det innebär när nu borgarna öppnar för nybygge av kärnkraft i Sverige. Jag vet bara att min mailbox har svämmat över av oroliga brev från massor av människor. Jag vet bara att säkerhetsninvån utan riksdagen är skyhög, för den här debatten handlar om ett högexplosivt ämne på många sätt!!
Just nu är Centerpartiets miljöminister i talarstolen och babblar på om att detta är ett historiskt beslut. Ja, ett historiskt beslut på så många felaktiga grunder anser jag. För när t om representanter för Centerpartiet i Finland, där det faktiskt just nu byggs nya kärnkraftsreaktorer, röstar NEJ pga av osäkerheten när det handlar om prisbilden. El från nybyggd kärnkraft är ingen billig affär direkt!!!
Jag är deppad över Centerpartiets ställningstagande när det handlar om kärnkraften......men jag blir ännu mera deppad, över miljöministerns färglösa och meningslösa inlägg i kammardebatten.

Inga kommentarer: