onsdag 30 juni 2010

Facklig rättigheter?!

Ibland förvånas jag över hur kort minne vi människor tycks ha. Men det är väl mera hippt och ballt, att alltid titta framåt och aldrig reflektera bakåt i tiden. Nu höjs ju högerrösterna igen, för att var och en av oss ska förhandla löner och villkor direkt med vår arbetgivare. Det är ballt och det är inne att säga det. Allt annat är bara gammalt och förlegat. Klart att ingen arbetsgivare försöker blåsa sina anställda idag, åh nej inte år 2010, så låter det ur högern. Eftersom jag säkert inte är ball och hipp, så vill jag tipsa er om att läsa dom här berättelserna. Jag tycker att dom på ett tydligt och rätt så krasst sätt, berättar om vad unga människor kan råka ut för på sina första jobb. När ni sedan läst och reflektera över det, kan ni väl återkomma till mig om ni fortfarande tycker att det är ballt och hippt med borgerlig politik som så tydligt försöker begänsa och försvåra fackligt arbete!!

Inga kommentarer: