lördag 23 januari 2010

Ticktack.....

Egentligen är det konstigt hur tiden kan rusa iväg. Fort, fort försvann den där tiden man så väl skulle behövt. Men vem har inte varit med om att tiden faktiskt kan stå helt still? Oftast händer det när man önskar att tiden ska gå fort, helt enkelt rusa iväg så att man får börja eller göra det där som man längtar så hett efter.
Det där med tid är egentligen ganska konstigt men enkelt, om ni förstår hur jag menar. Alla har vi förutsättningarna för lika mycket tid när vi vaknar på morgonen, men oj hur olikt vi använder tiden vi fått. Jag önskar ibland att klockan och därmed tiden gick att vrida tillbaka, ni vet, göra om och göra bättre. Men det går ju inte, det är bara att se tiden an.
Nu längtar och önskar jag att tiden fram till valdagen ska gå i ett lagom tempo. Lagom tempo, eftersom jag gärna vill träffa många, många norrbottningar. Ute på arbetsplatserna, på torgen, på skolorna och här på nätet. Men samtidigt, vill jag att tiden ska rusa fram, så att det äntligen kan bli dagen med stort D! Dagen för allmänna val, den 19 september 2010! Jag önskar att vi då får Sveriges första kvinnliga statsminister, Mona Sahlin. Jag vill att tiden ska gå fort.....
Men som alltid, så lever tiden sitt eget liv och det är bara att använda den så bra, effektivt och gott det går.
Men idag handlar min tid om att äntligen få träffa några nya partikompisar, prata politik och lyssna på hur dom ser på framtiden. Därefter ska jag sätta mig i bilen och styra kosan hemåt, hem till Arjeplog. Väl hemma ska jag använda återståendet av min tid åt att mysa med kära maken, äta god middag och helst bara vara!
Jag önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer: