onsdag 25 november 2009

Semesterlagstiftningen.

Kommer ni ihåg den där låten som Orup sjunger, den som har en refräng som låter såhär;
I Stockholm är jag född.
Där har jag min familj,
och jag hittar nästan överallt, men Stockholm har blivit kallt.
Där lever mina barn,
och jag hittar nästan överallt, men Stockholm har blivit kallt.

I Stockholm och i riksdagen fattas alla urdåliga borgerliga förslag som försämrar och förstör. Mest naturligtvis för dom som råkat bli sjuk, eller förlorat jobbet eller av ålderskäl råkat bli pensionär. Stockholm har verkligen blivit kallt....
För hur mycket jag än försöker, så fattar jag inte.
Naturligtvis kommer jag aldrig att förstå borgerlig politik och ideologi,för den är så fjärran långt från min socialdemokratiska syn på människor och samhällsbyggande.
Så Stockholm har blivit kallt, det håller jag helt med om!

Inga kommentarer: