onsdag 11 november 2009

Praktikanter, möten och kärlek.

Rubriken sammanfattar min dag på ett bra sätt. Två blivande ombudsmän har varit praktikanter hos mig i 1,5 dag. En lulebo och en pitebo, så ni förstår hur våra diskussioner har gått!? Men det har varit kul och jag hoppas att dom också har haft kul. Av naturliga skäl så har vi pratat mycket arbetsmarknadspolitik, fackligt arbete och hur det är att ha ett uppdrag som riksdagsledamot. Hoppas att jag har gett en bra bild av vad uppdraget innebär och vilken politik vi driver stenhårt här i riksdagen. Bla att jobben ska komma först, för varje arbetad timme behövs! Vi behöver investera i framtidens arbetare och framtidens jobb. Full sysselsättning är vårt mål och har så alltid varit.
Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att träffa dom och deras medlemmar i en snar framtid. Möten mellan människor kan vi inte få för många av.
På tal om möten mellan människor. Dessa möten kan ju ibland även utvecklas till kärlek. Idag fick jag reda på av en uppspelt vän, att det just idag var 37 år sedan hon och hennes man träffades och i kväll skulle dom fira detta med bilrock. Bilrock....jag visse inte ens att det fanns?! Visste ni det?

Inga kommentarer: