tisdag 24 november 2009

Såriga grisar och renar som ska begravas.

Det har snöat här hemma i Arjeplog, tung, blöt snö i massor kan jag tala om! Jag tror visst att det kallas vardagsmotion, när jag drar omkring på snöskyffeln och i smyg förbannar eländet. Väl inne i stugvärmen så lyssnar jag på radion och hör med häpnad att renarna som drunknade ska begravas. Ca 300 renkroppar ska visst begravas?! När det finns ett norskt företag som erbjudit sina tjänster att ta hand om de döda renarna. Jag en stor djurvän....men det här fattar jag ingenting av.
Lyssnar sedan vidare om att det finns svenska grisar som behandlas illa. Såriga och ätande på andra döda griskadaver. Bblläää och urk! Julskinkan förlorade just sin topposition på mitt julbord! Hör sedan en person som är representant för köttproducenterna och dessutom sitter i styrelsen för djurskydd säga att detta är fel eftersom det dokumenterats på en söndagkväll. Menar karln att de svenska grisarna är mindre såriga och käkar färre kadaver på en måndag?!? Ibland tror jag helt enkelt inte mina öron...
Minns ni Djurskyddsmyndigheten som borgarna skyndade sig att lägga ner efter valet 2006?? Jag tror visst att den myndigheten hade haft en hel del jobb att utföra.....

Inga kommentarer: