onsdag 16 maj 2012

Statsministern "slant till" med tungan!

Jaha, då har statsminstern tagit på sig att saluföra en politisk retorik som annars mest används av främlingsfientliga partiet typ SD - etniska svenskar - vem är en entnisk svensk undrar jag genast och på en gång!? Måste tänka efter igen, och funderar på om jag själv är etnisk svensk, jag som har samiska rötter, visserligen långt ner i släktträdets rötter, men ändå? Nej, nej visst förstår jag att Fredrik Reinfeldt inte menade mig. Han menade ju dom där andra, som inte är etniska svenskar.....eller hur var det nu igen?! Vilka är etniska svenskar? Räcker det om du är född i Sverige eller....? Räcker det om du har en etnisk svensk som förälder eller måste båda dina föräldrar vara etniska svenskar - få se nu, ja visst jag Fredrik Reinfeldt och hans stab vill ju inte svara på vilka som är etniska svenskar. Jag blir bedrövad och beklämd över hur Sveriges statsminister aktivt och medvetet väljer att uttrycka sig. Han stoppar in människor i olika fack och klassificerar dom efter ursprung. Allt för att försöka dölja sitt eget misslyckande med jobbpolitiken, men det är ju klassiskt - skynda dig att skylla på någon annan om dina egna misslyckanden kommer upp på ytan. Reinfeldt - din politik leder till massarbetslöshet, punkt och slut! I övrigt så borde du skämmas Fredrik Reinfeldt!!

Inga kommentarer: