torsdag 3 maj 2012

Skattesystemet och väntan på regeringen.

Jag har just fått mig en "duvning" i skatteutjämningssytemet, av en mycket duktig partikamrat som är medlem i utredningen i samma ämne. Jag kan konstatera att han var en ypperlig lärare och att jag känner mig mycket mera insatt i hur och varför systemet funkar som det gör. Det finns ju flera delar i systemet, inkomstutjämning och kostnadsutjämning. En och annan av er kanske har uppmärksammat debatten om hur stora kommuner i Stockholm tjänar massor på systemet när det gäller förskolan. Utredningen har några förbättringsförslag, men den borgerliga regeringen lyser med sin frånvaro. Iofs inget nytt att dom inget nytt har att komma med, men visst vore det väl mer än bra om regeringen kom fram med något. Jag är inte ensam om att tycka det, läs artikel från ett gäng KD som skrivit en artikel i tidningen Dagens Samhälle. Så att Sverige har en andefattig regering, som är både trött och orkeslös är ingen stor kioskvältare, men lite kan man väl ändå begära av dom kan jag tycka!!

Inga kommentarer: