onsdag 21 april 2010

Mobiltelefontäckningen och glesbygden!



Jag har ställt en fråga till ansvarig minister Åsa Torstensson om hur det är med mobiltelefontäckningen för oss som bor i glesbygden. Hon svarar mig rätt så torrt och kort, måste jag säga. Jag tror inte riktigt att hon förstår problemen för folk i fjällen som inte kan ringa med sin mobiltelefon! Jag pratar om renskötarna, turisterna och folk som faktiskt bor ute i fjällvärlden om deras möjligheter att kommunisera. Det är klart att dom är oroliga, skulle ni inte vara det om ni blev försatta i en situation där ni var avskärmade från resten av världen?
Men vi räknas kanske inte riktigt för "Stureplanscentern"....för vi är ju så få att vi kanske kan avvaras. Mobiltelefontäckningen är under all kritik och NMT 450-systemet är borta och min fråga handlade om vad som hänt efter det. Min fråga handlade också om bolaget som numera har tillståndet och ska tillhandahålla mobiltelefoner i vårt område.....prova gärna att själva försöka köpa mobiltelefon hos dom! Fråga gärna också vad deras kostnaderna för sms, mms är och om röstbrevlådan ingår. Jag hittar då ingenstans att det överhuvudtaget går!!

Inga kommentarer: