tisdag 13 april 2010

Fyra nya mål för oss sossar

Lilla valrörelsen är igång och själv ska jag från och med i morgon vara på resande fot runt om i länet i dagarna 7 vilket ska bli superskoj! Jag ska ha hemma-hos-möten, knackadörr, ringa, besöka företag, dela flygblad, träffa organisationer men först och främst ska jag samtala. För nu inleder vi Sveriges största samtalskampanj i historien. Du får också gärna hjälpa till för att säkra maktskifte 19 september.

Till skillnad från Moderaterna vet vi Socialdmeokrater att politik är mer än fina ord och bra kampanjer. Moderaterna startade igår sin Rättvisekampanj, ja du läste rätt. Moderaterna ska ut på Rättvisekampanj och så fortsätter de jakten på orden även om innehållet är detsamma som gamla moderater. Idag skriver Mona Sahlin på DN debatt om hur vi vill skapa Möjligheternas Sverige och vilka fyra nya mål vi nu sätter upp.

Speciellt ett glädjer mig särskilt för det visar att vi vågar det andra inte gör. Läs mer på min blogg där jag gjort ett inlägg under morgonen.

Inga kommentarer: