onsdag 30 september 2009

Ja, det är inte lätt att leva!

Jag inser att jag behöver skärpa upp mitt deltagande här på bloggen, så jag startar här och nu!
Jag kan bara konstatera att det är inte lätt att vara ung i dagens moderatstyrda Sverige. Hiskeligt svårt att få ett jobb, att flytta hemifrån verkar vara en utopi och nu straffas unga som kanske pluggat lite, jobbat lite och nu i kristider bestämt sig för att studera vidare. Jaha, då förlorar dom i livslön. Själv tänker jag på min dotter, som pluggat i två år och nu med en arbetsmarknad som straffar unga, beslutat sig för att plugga in en ny examen. Hon ska alltså nu straffas hela livet, ända in i pensionen!
Norrbotten, Sverige, unga, pensionärer, medelålders, mammor och pappor......ja alla behöver vi sannerligen en ny regering!

Inga kommentarer: