onsdag 13 maj 2009

Sverige och Marlena!

Jag lyckades faktiskt se på Melodifestivalen igår, ja inte hela programmet, men jag såg att Marlena tog Sverige till final. Kul, jag måste säga att jag gillar hennes röst och närvaro. Humor och glimt i ögat har hon också, jag skrattade gott åt hennes kommentar om eventuellt sjunga nästa år igen! Se den.....
Intressant att lyssna och se på alla länders bidrag, facinerad blev jag av Israels duo och deras budskap om att det måste finnas en annan väg. Jag tror på samarbete och försök som innebär att broar byggs mellan olikheter. Därför är Europa samarbetet så viktigt för mig, för EU-samarbetet har en roll att spela. Inte för att vi alltid är så bäst, utan för att vi vill samarbeta och ser det som en framkomlig framtids väg. Det handlar om människors vardag och liv, det handlar om jobben och jämställdheten. Det handlar om rättvisa och solidaritet. Svårare än så är det inte!
Så rösta rött den 7 juni!

Inga kommentarer: