torsdag 7 juni 2012

Transportstyrelsen i Arjeplog

Läser och lyssnar på inslaget i Norrbottens radion om Transportstyrelsens oganisationsöversikt. Jag håller med min partikamrat och kommunalrådet Britta flinkfeldt-Jansson till fullo! Frågan måste ändå ställas om staten inget ansvar har för jobben i glesbygden. Vad jag vet och har förstått så är Transportstyrelsen i Arjeplog en mycket bra arbetsplats och jag tror minsann att den vunnit några priser för sitt arbete med arbetsmiljö/medarbetarfrågor genom åren. det vore rent ut sagt tragiskt om verksamheten avvecklades istället för att utvecklas. Jag är nämligen övertygad att arbetsplatsen på Transportstyrelsen i Arjeplog kan prestera mycket mera och säkert ta på sig fler arbetsuppgifter. Jag hoppas på en klok utveckling och att myndigheten känner ett ansvar även för jobben i glesbygden!

Inga kommentarer: