tisdag 19 juni 2012

Debatter är roliga!

I morgon, när talmannen har önskat alla en trevlig och glad sommar.....ja, då ska jag vara kvar och debattera med arbetsmarknadsministern. En interpellationsdebatt som handlar om ungdomsarbetslösheten ur ett nordiskt perspektiv och en som handlar om ökad ohälsa bland kvinnor som arbetar i tjänstesektorn. Den som handlar om ohälsan bland kvinnor som jobbar tjänstesektorn är nog den som ligger mig närmast hjärteroten. Ingen kan väl ha undgått att se eller höra talas om hur löntagare (ofta kvinnor) i t. ex skolan, på socialkontoret eller på äldreboendet sliter allt hårdare och stressar mera och mer på jobbet. Jag är rädd att vi går mot ytterligare en sjukskrivningsvåg om inget görs. Nåja, nu får jag ju höra vad den borgerliga regeringen har för plan.....även om jag tvivlar på att dom har någon sån!

Inga kommentarer: