torsdag 16 juni 2011

Människohandel - Trafficking

Jag är just nu i Vilnius för att slutföra arbetet med rapporten om människohandel, uppdraget har vi, i arbetsgruppen, fått från BSPC och vi samarbetar alla länder runt Östersjön.
Slutrapporten ska vi presentera i Helsingfors månadsskiftet augusti/september och därefter börjar det politiska arbetet med att pressa våra regeringar.

Visste ni att handeln med människor är en mycket lukrativ bransch? Mycket pengar finns att tjäna, så är du bara är tillräckligt okänslig, ond och manipulativ så finns pengarna där. Massor av pengar!!!
En människa kan du ju sälja om och om igen, och är du en köpare av andra människor för sex, så finns det alltid någon som är villig att sälja dig en kvinna eller ett barn.
Har du bara pengar att betala, så finns det alltid någon som är mer än villig att offra och sälja en medmänniska.
Ta vapen som visserligen också är en bra affär, men vapnet kan du ju bara sälja en gång. Så därför ökar handeln med människor i omfattning, dagligen.

Ja, jag raljerar, för annars är risken att jag skriker rätt ut! Ju mera jag lär mig, desto mera beslutsam blir jag.
Som lagstiftare, medborgare och medmänniska måste jag göra mera, jag måste helt enkelt göra mera……

Inga kommentarer: