tisdag 23 mars 2010

Tisdag och resa till Bräcke!

Idag ska jag flyga upp till Östersund, för att sen köra vidare till Bräcke. Där ska jag medverka när Kommunalarna samlas till en arbetsmarknadskonferans. Det ska bli kul för mig och jag hoppas jag håller måttet för dom! Att peppa varandra med argument, fakta och visioner är en viktig del av valarbetet. Nu är jag ju Kommunalare själv, så det känns faktiskt lite som att komma "hem" till vänner. Men jag har förskräckande siffror och fakta med mig från den borgerliga regeringen till Kommunals medlemmar.
Uppsägningar i välfärdssektorn: Under det senaste året har 25 000 sagts upp från
offentlig sektor, majoriteten kvinnor. Det är mängder av välfärdsarbetare inom skola,
vård och omsorg som nu hade behövt!

Det är kalla fakta som Reinfeldt garanterat försöker sopa under mattan när han nu reser runt på sin flörta-kampanj med kvinnliga väljare. Men kvinnliga väljare är smartare än så Reinfeldt och ni har faktiskt en hel del att stå till svars för när det gäller kvinnors nutid och framtid!!

Inga kommentarer: