torsdag 11 februari 2010

"Yrkessoldat - framtiden för arbetslösa?"

I morse höll jag verkligen på att sätta kaffet i halsen när jag läste NSD. Militärledningen på A9 i Boden hade ett svar på den höga ungdomsarbetslösheten. Lösningen för de unga som inte kommit eller kommer in på arbetsmarknaden är att bli yrkessoldat.......jisses säger jag bara! Det visar väl bara hur långt bort från verkligheten som det uttalandet kom. Jag undrar om militärledningen verkligen menade och förstod vad man uttryckte i artikeln? Fakta är ju att en del av de unga som inte har ett jobb faktiskt har en svag utbildningsbakgrund, är det dom unga människorna som Sverige ska skicka för ett utlandsuppdrag?!? Näää...den borgerliga regeringen har tagit bort allmänna värnplikten och därmed Sveriges förmåga att mönstra de bästa och nu vill militärledningen lösa det problemet med att rekrytera hos Arbetsförmedlingen. Jag tror jag storknar.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så de gör i USA.

Alliansen ser väl USA som en förebild.

Sjukvården är ett exempel.