måndag 17 december 2012

Länge sedan sist.....

....känner mig som en skurk när jag inte skriver några inlägg på bloggen! Det är inte så att det inte finns något att skriva om, det verkar mera vara min skrivtorka. Jag ska försöka bättra mig och prioritera bloggen. För utan inlägg, ingen blogg! Idag har mitt utskott kammardebatt om arbetsmarknad och arbetsliv och sedan fortsätter integration och jämställdhetsdebatten. Jag började debatten om Integration och jämställdhet förra veckan, den blev avbruten pga tiden, vi slutade kl.23.00 på kvällen. Ni kan läsa och se den på riksdagens hemsida...skickar med länken här; Integration eller etablering, det beskriver läget bättre tycker jag, är eller borde inte vara så svårt. En arbetsmarknadspolitik, en bostadspolitik och en utbildningspolitik är svaret på hur vi löser etablering, etablering både för utrikesfödda och unga. För när välfärden krackelerar så betalas priset av människor, individer som har några steg längre att gå för att få jobb och en bostad. Det borde inte vara så himla svårt för ett land som önskar vara en nation som utmärker sig för sin välfärd. Men jag tror vi behöver en ny regering som har fokus på jobben och inte en regering som uppenbarligen inte klarar av jobben. Sverige har 400 000 människor som väntar, önskar och kämpar för att få ett jobb.

Inga kommentarer: