onsdag 1 juli 2009

"SemesterSverige"

Egentligen vill jag inte, men jag måste nog erkänna för mig själv att "SemesterSverige", verkar leva sitt liv väldigt långt bort både från Almedalen och det svenska ordförandeskapet i EU. Dom människor som jag träffar på och ser, ja dom solar, badar, äter filébuffé och lyssnar på trubaduren som underhåller till middagen. Pratet runt borden handlade mest om ungarna som badat, "tjötet" om glass och morgondagens utflykt till Tomteland. Inte en enda stavelse om vikten av att Sverige måste driva på klimatfrågan under vårt ordförandeskap, inte ett enda ljud om Folkpartiets utspel om att unga männsikor borde ha sämre lön andra och inget lyckades jag höra om allt politiskt som händer nere i Almedalen. "SemesterSverige" tycks leva sitt eget liv.....utan Almedalen och utan Sveriges ordförandeskap i EU. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra....skratta, gråta eller helt enkelt acceptera att många männsikor inte är "helt sålda" på politik, inte ägna timme ut och timme in åt att läsa olika politiska inlägg och inte ständigt funderar på politiska utspel och inlägg i olika frågor.
Så medan jag skriver detta inlägg, beslutar jag mig för att gå tillbaka och åter bli en av dessa semestrande människor, som njuter av det vackra vädret och trubaduren som faktiskt spelar riktigt bra.

2 kommentarer:

Ingemars tankar sa...

Möjligen är det så fast egentligen är det Almedalsvekan och dess deltagare är alldelens för långt från Svenssons vardag!!

bloggare på icedaniel.se sa...

Hur många av sossarnas förtroendevalda bor i hyresrätt i förorten. Inte särskilt många. Då blir man en bit ifrån sina väljare.