måndag 27 december 2010

Vem tar vem?!

Jag läste med stor förtjusning en artikel i tidningen Metro om att Ylva Johansson vill ingå i laget som ska leda socialdemokratin. Jag blev mycket glad och nöjd! Ylva Johansson är min gruppledare i arbetsmarknadsutskottet och jag gillar hennes tankar, insikter och ledaregenskaper. Men framförallt så gillar jag hennes inställning till framtiden och vår politik.
Jag har inte helt och fullt förstått varför vi ska gå omkring klädda i aska och säck, ja visst, vi förlorade valet och ska naturligtvis reflektera över varför.
Men hur det än är, och hur det än blev, så är jag en stolt sosse och det vill jag fortsätta att vara. Utvecklingen kan inte få stanna av, framtiden är inte ens runt hörnet......den är redan här.
Så därför sticker jag inte under stolen med att jag gillar Ylva Johansson, jag ser henne gärna som vår nästa partiordförande!

Inga kommentarer: