fredag 31 december 2010

Årets sista dag.

Är det fler än jag som blir lite smådeppad såhär på årets sista dag? Lite nostalgisk och lätt gråtmild, året som gick med allt vad det innebar. Själv ser jag i spegeln att jag inte direkt blivit yngre, året som gick har nog skapat en och annan bekymmersrynka. Ungarna mina är numera så stora och vuxna att jag undrar var åren riktigt tog vägen? Stolt kan jag se att dom båda står stadigt och jag tror nog minsann att dom kommer att klara sig bra i livet.
Jag är ingen stor fantast av storhelger, det är ju så många förväntningar, önskningar, stök och köphysteri. Så min julfrid brukar inte infinna sig förens efter nyår, för då har jag smådeppat, skrattat gott, sovit som en stock, skålat in nya året (om jag orkar vara vaken ända fram till tolvslaget) och jag vägrar äta någon fler skiva av julskinkan. Ja då, då kommer min julfrid......vardagar är nog mera min stil.

År 2010 har varit både vin och vatten kan jag lugnt konstatera. En spännande start med planeringar för valrörelsen, en sommar som gick så fort och en hektiskt höst med en fantastiska valrörelse här hemma i Norrbotten. Full fart och fläkt, som tvärbromsade och slutade i ett totalt vakuum, med en stor valförlust. Jag har nog aldrig varit så slutkörd, trött, förkyld och deppad som den här hösten. Men skam den som ger sig, det är bara att kliva upp och ruska av sig askan och säcken.
För arbetet och lusten att forma, förändra och förbättra samhället slutar aldrig för en socialdemokrat, så nu har jag julfrid i några dagar till och sen jobbar jag vidare.
Jag önskar er alla ett gott slut och ett riktigt gott nytt år!

Inga kommentarer: