fredag 7 mars 2008

KIRUNA HERE I COME

Ja nu är det äntligen så dags för Andra Chansen i Kiruna. Och vilket startfält det blivit... Helt otroligt sanslöst starkt.

Det är alltid lika kul när man är på plats. Det är verkligen en helt annan känsla än att sitta hemma framför TV:n. Vi har dessutom riktigt bra platser på parkett rad 4. Så vi kommer verkligen att känna oss delaktiga!

Men hur går det då?

Om vi börjar med matchen E-Type&The Poodles - Sibel så tror jag sibel vinner, även om mitt hjärta klappar mer FÖr The Poodles. Den är mycket roligare men Sibel upplevs nog som starkare. Sedan har ju Sibel en röst som inte är av denna världen:-)

Den andra matchen på denna halvplana mellan Ola och Caracola är hur given som helst. Ola skåpar ut Caracola med hästlängder. Han har en given skara fans och en kanonbra låt.

Sedan i finalen mellan Sibel och Ola så är det mer öppet. Sibel är den som jag håller som trolig vinnare, men Olas fans kan ge oss kvällens miniskräll här. Skulle The Poodles slå Sibel i första omgången är det än mer öppet och då kan Ola verkligen ha en chans... Och då har Mirja Breitholz lovat försöka fixa biljett till mig. Det minns jag!

På andra planhalvan börjar vi direkt med kvällens match. Den mellan "Androla" och Nordman, eller som det blivit i media, mellan Carola och Nordman. Där borde Carola vinna, men här kan kvällens stora skräll komma direkt. Nordman har en given publik och tillsammans med "antirösterna" så kan det möjligen räcka för att Nordman ska kunna slå ut "One love". Men jag skulle bli förvånad. Rent känslomässigt så har jag mer känslor för "I lågornas sken" än för "One love" men den senare har kvalitet nog för att funka i Europa.

I den andra tävlingen på den här sidan mellan Therese andersson och Suzzie Tapper så håller jag på Suzzie med hennes innerliga ballad men tror att Therese Andersson-låten med dess konstiga approach mycket väl kan vinna och slå ut Suzzie. Men det här är kvällens mest öppna match på papperet, och samtidigt den mest ointressanta eftersom vinnare per definition förlora såväl mot Andreas&Carola som mot Nordman.

Till globen går vinnaren från den första matchen på den här sidan, och skulle jag satsa pengar på vem det blir så skulle det vara på Carola och Andreas.

Så mitt tips är att Globen-biljetterna tas av: Sibel och Johnson&Häggkvist. Men det är inte vad jag innerst inne vill...

Inga kommentarer: