onsdag 23 november 2011

Det skrivna ordet.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte påverkas av allt som just nu skrivs och sägs om oss socialdemokrater. Jag erkänner att jag nästan drar mig för att läsa Aftonbladet och Expressen, det känns som om dom har tagit på sig rollen som "öråd" och nu ska nästa partiordförande för socialdemokraterna röstas ut.

Till saken hör att jag aldrig sett eller varit förtjust i Robinsson, det är en form av utstuderad mobbing. Är du dålig och inte tillför något, då ska du röstas ut och är du bra, ja då ska du också röstas ut, för då är du ju ett hot.
Men jag blir också både ledsen och ilsken över hur vi inom partiet hanterar eller föresten, inte kan hantera olika diskussioner. Det är utspel och uttalanden hit och hit. En säger si, då ska det tolkas så av någon annan och så vidare.
Jag tycker det räcker med min höst/vintertrötthet.....

Därför är det så uppfriskande och stärkande att få vara hemma i Norrbotten och träffa kloka, sansade och förnuftiga människor. Där hemma får man chansen att både prata politik och lyssna på människor åsikter om allt från oron över att dottern inte har något jobb, till att vägen hemma i byn är skadad. Jordnära och verkliga frågor i människors vardag. Det är uppfriskande och ger energin att fortsätta framåt. Det gäller att hålla fokus, på vems uppdrag jag är här i riksdagen.

Inga kommentarer: