torsdag 3 mars 2011

Handeln med människor

I morgonbitti, tidigt, åker jag till Riga för att medverka i den gemensamma arbetsgruppen som finns mellan länderna kring Östersjön. Arbetet har sakta med säkert gått framåt och i sommar ska vi lägga fram vår slutrapport. Jag hoppas att den ska bli så bra som det bara går!
I morgon ska vi fördjupa oss i polisarbetet och samarbetet som sker mellan länderna i den här frågan. Det är precis en sån fråga som är så bra att samarbeta kring, gränsöverskridande brottslighet. När brottslingarna struntar i våra landsgränser, så ställs krav på att vi klarar av ett samarbete. Så i morgon får jag veta mera och är förhoppningsvis klokare med mera insikter.
Men sen missar jag flyget till Arvidsjaur med en kvart, trist! Så då passar jag på att stanna kvar här nere och jag har beställt mammas köttbullar till lunch på lördag!

Inga kommentarer: