torsdag 25 mars 2010

Kammardebatter är skitkul!

Idag har jag debatterat diskriminering, men framförallt jämställda löner, lönekartläggning och jämställdhetsplaner. Om ni frågar mig, så skulle jag säga att borgerligheten "står naken" när det gäller jämställdhetsarbetet! För att inte tala om arbetet med att utjämna oskäliga skillnader i löner mellan män och kvinnor!!
Men just nu sitter jag vid datorn och förbereder mig inför morgondagens interpellationsdebatt som ska handla om fruimport. Det låter inte så kul.....fruimport, men vissa svenska män agerar precis så rått som det låter. Dom tar hit en kvinna från ett annat land och byter ut henne innan hon får chansen till ett permanent upphållstillstånd. Så i morgon ska vi höra vad ansvarig migrationsminister tycker om det här.....återkommer med en rapport så fort jag kan.

Inga kommentarer: