fredag 15 maj 2009

Jobben först!

Valrörelsen är i full gång och idag presenterade vi vårt valmanifest där vi sätter jobben först!

Vi sossar vill ha fler jobb, gröna jobb och trygga jobb. Läs mer på vår hemsida och ta del av lite bilder från dagens valupptakt på Medborgarplatsen i Stockholm. Imorgon rullar valrörelsen vidare runt om i landet.

På Storgatan i Luleå slår vi upp valstugan på Nytorget utanför Åhlens och slår ett slag för att rösta klimatsmart. Kom gärna förbi och prata med sossarna som står där. Själv är jag i Karlstad på besök med familjen hos svärmor och svärfar och ska passa på att delta när vi här på Soltorget sparkar igång våra tre sista veckor.

Vår toppkandiat från Skogslänen Jens Nilsson medverkar och på tisdag ska jag och han tillsammans med vår andra kandidat Susanne Andersson möta väljarna i Kalix genom EU-soppa, hemma hos möten och gatusamtal.

Försöker tämja min förkylning och ladda batterierna här i Karlstad underhelgen för på måndag sparkar jag igång min egen valturné i länet. Tillsammans med partikamrater kommer jag under 3 veckor göra allt vi kan för att få ett rödare och rättvisare Europa samt ett val med ett högt valdeltagande. Gå in på Mitt S och läs mer om alla events som kommer att ske runt om i länet och anmäl dig till dem du själv önskar delta på!

Nu kavlar vi upp ärmarna och ger järnet!



Inga kommentarer: