onsdag 1 oktober 2008

Två steg framåt, ett steg tillbaka....

Om jag ser målmedveten ut, sick-zackar lite extra i korridorerna, har svårt att stå still, går om dig i rulltrappan, kastar mig ut ur hissen när jag inser att trappen finns där och marscherar fram och tillbaka lite mer än vanligt så behöver ni inte oroa er. Jag har inte blivit sjuk, det är bara startskottet på riksdagens stegmätartävling som har gått. Första laget till Berlin vinner!

Vet inte riktigt hur det gick till men blev lagledare för DuracellSossarnaoch har nu ett tydligt mål i sikte, minst 10 000 steg per dag i tre månader framöver. Vi ska banne mig vinna och jag kan säga att laget är superduper. Målmedvetna, energiska och kamplystra oppositionspolitiker som förberett sig på sammandrabbning. Kan det bli bättre, tror inte det!

Tyvärr kan man visst inte följa detta på tappa.se utan att vara inloggad. Men var så säker, det kommer säkert att uppmärksammas av politikerbloggen eller rent av TV4s hemligstämplat. Nyheten från en enkät sammanställning att vi lägger på oss fick ju iallafall rätt bra spridning, 483 nyhetsträffar på nätet med inslag som dessa - SR, Expressen eller Ekot.

Inga kommentarer: