söndag 6 januari 2008

Direkt från Delhi!

Jösses, vad jag är jet-lagad och nu vet jag att jag hade samma känsla när jag jobbade natt på nattpatrullen "Pärlan", jag har den där "luddiga" känslan i hela kroppen. Forskningen visar att nattarbete innebär att kroppen utsätts för extra påfrestningar. Det är något viktigt att tänka på när schemat ska läggas för t. ex hemtjänstens personal!
Nåja, åter till Indien, jag måste erkänna att chocken är total och jag har ändå bara sett en futtig liten del av Delhi.
Jag ser ett otroligt välstånd här på hotellet och igår såg jag otrolig fattigdom bland människorna i det som kallas gamla Delhi. Men mest såg jag män, massor av män överallt på gator och torg. Ytterst få kvinnor såg jag till och dom jag såg, var tiggande små flickor och någon enstaka tiggande gammal kvinna.
Jag ska försöka återkomma hit till bloggen med lite mera reflektioner över Indien, när några dagar har gått!

Inga kommentarer: